تفاوت عمل جراحي بيني با روش باز و بسته

۷ بازديد

در روش بسته عمل جراحي بيني، برش هايي در داخل بيني بين غضرو ف ها داده مي شود و با استفاده از اين برش ها بدون برش خارجي به پشت و نوك بيني دسترسي پيدا مي كنيم. در اين روش و رويكرد، ديد نوك بيني نسبت به روش باز كمتر است، لذا جراح در مواردي كه نياز به دستكاري زياد نوك بيني باشد معمولاً روش باز را انتخاب مي كند.

عمل جراحي بيني با روش بستهمحل برش در عمل جراحي بيني با روش بسته

به طور كلي معمولاً رينوپلاستي به روش باز به بسته در زمينه حل مشكلات نوك بيني ارجح است. به طور كلي و قطعي نمي توان روش باز را به بسته يا بسته را به باز ارجح دانست ولي در موارد جراحي بيني ترميمي و تومورهاي بيني نيازمند عمل  و بيني هاي شديداً گوشتي و نوك بيني بسيار بزرگ و بيني هاي در اثر شكاف كام و لب معمولاً از روش باز استفاده مي شود.


معمولاً جراحان، بسته به تجربه از رينوپلاستي با روش باز يا بسته استفاده مي كنند. استفاده از هر كدام از روشها صرفاً به نظر جراح بستگي دارد. در كلينيك دكتر كاظمي عمده جراحي هاي بيني با روش باز انجام مي شود. برخي از بيماران سوال مي كنند آيا در روش باز جاي زخم مي ماند؟ معمولاً با ترميم دقيق زخم، جاي برش اصلاً نمي ماند و نگراني ندارد.

تفاوت رينوپلاستي به روش باز و بستهتفاوت دسترسي جراح در رينوپلاستي به روش باز و بسته

همچنين در بيني هاي شديداً كج و پيچ خورده، روش باز ارجحيت دارد زيرا دسترسي بهتر و ديد كامل و جراحي با دو دست را براي جراح ارمغان مي اورد. روش بسته براي بيني هاي استخواني و كمتر نيازمند دستكاري، كاربرد بيشتري دارد. دكتر كاظمي به هر دو روش تسلط كامل دارد و بيماران زيادي را به هر دو روش عمل كرده است. ولي ترجيح ايشان روش باز است زيرا در تجربيات ايشان نتيجه عمل بيني با روش باز بهتر است. در هر صورت هر دو رويكرد باز و بسته ايمن است و نتايج درخشاني در جراحي بيني دارد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.